COVID-19 ve Evde Eğitim

COVID-19 ve Evde Eğitim

COVID-19 salgını bir sağlık krizi, bir ekonomik kriz ve aynı zamanda çocukların eğitimi açısından bir krizdir. Bu salgın ile birlikte artık okullar eve geldi ve evde eğitim dönemi başladı. En iyi senaryo, okullar sorunsuz bir şekilde online eğitimi benimser, öğrenciler birbirleriyle etkileşime devam eder ve ebeveynler geçici öğretmenler olarak adım atarlar. Bu senaryonun gerçekleşmesi için okulların uzaktan öğrenmeyi uygulamak için kaynaklara sahip olması, öğrencilerin bilgisayarlara, yazıcılara ve evde güvenilir internet bağlantılarına erişmesi gerekir ve ebeveynlerin diğer sorumlulukların yanı sıra eğitmene dönüşme yeteneğine, zamana, enerjiye ve sabra sahip olmaları gerekiyor.

En kötü senaryoda, öğrenme durması ve edinilen bilgi ve yetenekler solmaya başlamasıdır. Tek bir eksik faktör – çalışan bir bilgisayar veya internet erişiminin olmaması, ebeveynlerin işe gitmesi, bir akrabanın çocuğa bakması aile için sorun haline gelebilir. Yine de hiçbir politika kriz sırasında öğrenme boşluklarının arkasındaki bütün eşitsizlikleri telafi etmede yeterli olmayabilir. Bu nedenle, kriz dönemindeki öğrenme kayıplarının çoğunu telafi etmek için güz döneminin başlamasından önce yeterli zaman ayrılması önemlidir.

Evde eğitim sistemine çocukların adapte olabilmesi için:

  • Her çocuk için her sabah bir program hazırlayın. Hepsini bir beyaz tahtaya yazın veya yazdırın. Bu onların organize olmalarına yardımcı olabilir.
  • Program fiziksel egzersiz molalarını içermelidir. Egzersiz, zihnin odaklamasına yardımcı olur.
  • Programla zamana değil, işlerin başarılmasına odaklanın.
  • Bol miktarda uyku aldıklarından emin olun. Her gün aynı saatte uyandıklarından emin olun.
  • Yanlış davranırlarsa, çok hızlı ve doğrudan sonuçlar verin. En iyi sonuçlar, bir saat boyunca veya günün geri kalanında ekran süresi olmaması gibi hızlı bir şekilde sona eren sonuçlardır.
  • Her gün aynı yerde çalıştıklarından emin olun. İhtiyaç duydukları her şeyi içeren bir masa kurun.

Bu alışkanlık yaratıklar olduğumuz için daha iyi öğrenme kalıpları yaratacaktır. Belli bir yerde çalışmaya alışırsak, o yerdeyken (aynı manzaralar ve sesler) bunu yaparken daha az sorun yaşayacağız. Bu temel bir öğrenme teorisidir.

KAYNAKÇA:
– Lis, L. (2020). How to Homeschool the Inattentive Child.
– Ivcevic Pringle, Z. (2020). Creativity at Home in the Time of Pandemic.
– Doepke, M., & Zilibotti, F. (2020). COVID-19 and Children’s Education.