Gülmek En İyi İlaçtır

Gülmek En İyi İlaçtır

Koronavirüs artan salgını, toplumumuzda endişe, izolasyon yarattı ve depresyon için zemin hazırladı. Bu zihinsel sağlık sorunlarının üstesinden gelmek için yapıcı yollar belirlemek sadece kısa süreli sağlık için değil, aynı zamanda uzun vadeli sağlık için de önemlidir. Pandeminin yarattığı stresle başa çıkmaya yardımcı olmak için günlük yaşamlarımıza dâhil edebileceğimiz ipuçları:

  1. Yalnız olmadığınızı hatırlayın.

İnsanlar doğası gereği sosyaldir, ancak koronavirüs bizi sosyal izolasyonla tehdit etmiştir. Özellikle yalnız yaşayanlar için, insan bağlantısının yokluğu stresi artırabilir ve endişe yaratabilir. Başkalarıyla daha fazla bağlantı kurmak için şunları deneyin:

  • Komşularınızla bağlantı kurmanıza ve açık bir forumda paylaşılan zorlukları, deneyimleri ve ilgi alanlarını tartışmanıza olanak tanıyan bir çevrimiçi destek grubu oluşturun veya bu gruba katılın.
  • Güvenli sosyal mesafeyi korurken arkadaşlarınızla, iş arkadaşlarınızla ve ailenizle bağlantılı hissetmeye devam etmek için cep telefonlarını, kısa mesajları ve görüntülü aramaları kullanın.
  1. Sağlıklı alışkanlıklar oluşturun.

Vücudumuza iyi baktığımızda, net düşünme, sorunları çözme ve duygularımızı yönetme yeteneğimizi optimize ederiz. Pandemi kaynaklı stresle uğraşırken kontrol edebileceğiniz sağlıklı alışkanlıklar şunlardır:

  • Her gece yeterli uyku almak ve dinlenmeyi teşvik eden bir ortam yaratmak için kendinize yeterli zaman tanıyın. Uyku kalitenizi olumsuz etkileyebilecek alışkanlıklardan kaçının.
  • Egzersiz, sağlıklı bir zihniyetin korunmasında anahtardır. Güne temiz hava alarak başlayın ve mümkünse egzersiz yapın.
  • Bol miktarda vitamin, mineral ve antioksidan içeren yüksek kaliteli yiyecekler yemek, beyni strese karşı korumaya yardımcı olur. Doğru ve düzenli olarak yiyin.
  1. Üzüntü üzerinde durmayın.

Şu anda insanlar rutinlerin kaybından dolayı üzüntü duyuyorlar. Artan belirsizlik ve sürekli gelişen kötü haber döngüsü, insanlara kendilerini daha güvensiz hissettirmektedir. Kederi yapıcı yollarla nasıl işleyebileceğinizle ilgili bazı düşünceler:

  • Birçoğumuz güvenli ve sağlıklı olmaya devam ediyoruz. Bazıları için, öz-izolasyon, başka türlü sahip olmadığınız ailemiz ile zaman geçirmek anlamına gelir.
  • Yeni hobiler keşfetmek. Ufuklarınızı yeni ilgi alanlarınızla genişletmek iyileştirici olabilir.
  • Arkadaşlarınızla ve ailenizle açık bir diyalog kurmak, üzüntülü olduğunuz şeyi işlemenize yardımcı olabilir ve yalnız olmadığınız anlayışını güçlendirir.
  1. Gülmeyi Unutmayın

Kahkahaların sağlığımız üzerindeki olumlu etkisini hem kısa vadede hem de uzun vadede destekleyici veriler var. Gülmeye başladığınızda, sadece zihinsel durumunuzu arttırmakla kalmaz, aynı zamanda vücudunuzda fiziksel değişikliklere neden olur:

  • Kahkaha, vücudun oksijen alımını arttırır, beynin saldığı endorfinleri arttırmak için kalbi, akciğerleri ve kasları uyarır.
  • Kahkaha, kalp atış hızınızı ve kan basıncınızı artırabilecek ve azaltabilecek stres tepkinizi aktive eder ve rahatlatır.
  • İyi bir kahkaha dolaşımı uyarır ve kas gevşemesini destekler.
  • Mümkün ve uygun olduğunda, bir kahkaha veya hafif bir anı bir arkadaşınız veya sevdiğiniz biriyle paylaşmaya çalışın.

KAYNAKÇA:
– King, B. (2020). 7 Ways to Manage Stress During the Coronavirus Pandemic.
– Stevens, J. (2020). 5 Ways to Deal with Pandemic-Induced Stress.
– Yuen, E. Y., Wei, J., Liu, W., Zhong, P., Li, X., & Yan, Z. (2012). Repeated Stress Causes Cognitive Impairment by Suppressing Glutamate Receptor Expression and Function in Prefrontal Cortex, Author Manuscript, 73(5), 962-977.