Pandemi döneminde, çocukların uzaktan öğrenme sürecine geçmeleriyle birlikte ilişki bazlı kazanımlar bir süredir askıda kaldı. Öğrenim deneyimleri uzaktan aktarılabilirken; bağ kurma, ilişkiden beslenme, akranlarla iletişim kurma gibi sosyal becerilerin eksikliği sosyal izolasyonla birlikte devam etti. Bu bağlamda, sosyal mesafeye uygun olarak bir program oluşturmak, çocukların sosyal ve duygusal ihtiyaçları için önemli hale geldi.
Sosyal beceriler, çocukların tüm yaşamı boyunca önemli yere sahiptir. Kendileriyle ve dış dünyayla uyumlanmalarında onlara yardımcı olur. Sosyal becerilerin alt alanları, şu süreçleri içerir:
- Kendini tanıma
- İlişki başlatma, sürdürme
- Grupla bir işi yürütme, gruba uyum sağlayabilme
- Duyguları anlamaya yönelik beceriler geliştirme
- Duyguları ifade edebilme
- Saldırgan davranışlarda bulunmama, özdenetim ve dürtü kontrolü sağlama
- Sağlıklı arkadaş ilişkileri
- Stres durumlarıyla başa çıkma becerileri
- Plan yapma ve sorun çözme becerileri
Sosyal beceri atölyesi; psikodrama, dışavurumcu sanat terapisi/duygu çalışmaları, çözüm odaklı/bilişsel davranışçı terapi teknikleri, terapötik kutu oyunları ile sosyal öğrenme ortamı içerisinde çocuklara bu becerileri kazandırmayı hedefler. Yaş gruplarına göre ayrılan gruplarımızın kontenjanı sınırlıdır.