Utangaç Öğrenciler Konusunda Öğretmenlere Öneriler

Utangaç Öğrenciler Konusunda Öğretmenlere Öneriler

Sınıf içerisinde birçok kişilik tipi ve yapı farklılıklarından oluşan öğrencilerin olması her ne kadar güzel olsa da sessiz çocuklar öğretmenleri ve velileri doğal olarak oldukça endişelendirmektedir.

Utangaç Öğrenciler İçin Öğretmenler Neler Yapabilir?

İşte sizlere sessiz olan öğrencilerinizin ışıldamasına yardımcı olabilmeniz için bazı öneriler. Bu öneriler, aynı zamanda, diğer konular için de uygulandığında, oldukça fayda sağlayacaktır.

  1. Utangaç olan öğrencinizin ilgi alanlarının ne olduğunu keşfedin. Öğrencinize bunu sormak, ilgi alanlarını bulmanızı sağlayacak ölçekler uygulamak, biraz gözlem yapmak, kendi hikayelerini yazmalarını istemek ve evden resimlerini getirmesini istemek gibi pek çok yöntemle öğrencinizin ilgi alanlarını kolaylıkla bulabilirsiniz. Öğrenmiş olduğunuz bilgileri, konuşma başlatmak veya eğitimle ilgili bir başlangıç noktası olarak kullanabilirsiniz.
  2. Daha dışa dönük olan diğer öğrencilerle grup aktivitelerine katılmasını sağlayın. Bu, sessiz ve çekingen olan öğrencinizin daha fazla etkileşim içerisine girmesine ve yeni arkadaşlıklar kurmasına fırsat tanımış olacaktır.
  3. Güçlü yönlerinden faydalanın: Eğer çekingen olan öğrenciniz matematik dersinde çok iyi iş çıkarıyorsa, bu alanda ihtiyacı olan diğer öğrencilere öğretmenlik yapmasını isteyin.
  4. Oturma düzenini utangaç olan çocuğun bildiği veya iyi anlaşabileceğini düşündüğünüz arkadaşlarıyla grup olabileceği şekilde düzenleyin.
  5. Çekingen yapıdaki öğrencinize, grup aktivitelerine nasıl katılabileceğini öğretin. Örneğin; oyun alanında, arkadaşlarına “Ben de seninle oynayabilir miyim?” demesi konusunda çocuğu teşvik edin.
  6. Sınıfta dolaşması ve başkalarıyla etkileşimde bulunması adına öğrenciye bazı görevler verin. Veya kendisini önemli hissetmesini sağlayacak bazı görevler verebilirsiniz. Örneğin; tahtayı silmek veya yapmış olduğu bir çalışmayı panoya asmak gibi.
  7. Her gün düzenli olarak utangaç olduğunu düşündüğünüz çocukla görüşün. Sohbetlere katılmasını sağlayın. Eğer sizinle sıcak bir ilişki kurduysa, kendisini daha güvende hissedecek ve sınıf içerisinde daha cesurca hareket edebilecektir.
  8. Çekingen olduğunu düşündüğünüz öğrencinizi çok fazla stres içine sokabilecek veya utanmasına sebep olabilecek durumlardan uzak tutmaya çalışın.
  9. Zorbalıkla baş etme becerileri öğretin. Kendisini koruyabilmesi için gerekli bazı kelimeler öğretin. Örneğin; “Dalga geçmek hiç hoş bir davranış değil. Sen dalga geçtiğinde, bu benim hiç hoşuma gitmiyor. Lütfen, bunu yapma” gibi cümleler kurması konusunda öğrencinizi yönlendirin. Müdahale etme konusunda hazırlıklı olun. Bazen bazı zorbalıklar hiç beklenmedik zamanlarda görülebilir. Eğer öğrencinizin bu durumla baş edemeyeceğini düşünüyorsanız ve fiziksel şiddet gibi durumlar görülüyorsa, sizlerin müdahale etmesi gerekebilir. Aynı zamanda, zorbalığa karşı hiçbir toleransınızın olmadığını tüm öğrencilerinize açık bir şekilde gösterin.
  10. Velilerle iletişim halinde kalmaya özen gösterin. Çocuğun evdeyken, okul hakkında neler söylediğini velilere sorun. Çocuk sınıftayken sessiz olsa dahi, okul hakkında evde oldukça pozitif bir şekilde görüş sunabilir.
  11. Çekingen olan çocukların, ebeveynlerinin de utangaç bir yapıda olabileceklerini göz önünde bulundurun.
  12. Rehber öğretmen ile işbirliği yapmak da oldukça faydalı olacaktır. Okulunuzun rehber öğretmeninden öz-güveni ve sosyal becerileri geliştirmeye yönelik bazı oyunlar ve kitaplar konusunda destek alabilirsiniz.
  13. Bazı riskli sinyallere dikkat edin: Eğer çocuk hiç konuşmuyor veya fısıltı şeklinde konuşuyorsa, tuvaleti kullanmıyor, yemek yemiyor, mutsuz ve içine kapanık görünüyor, konuşmak için çağırıldığında oldukça endişeli görünüyor, başkalarıyla çok nadir oynuyor veya hiç oyun oynamıyorsa, konuşurken yere bakıyorsa, baş veya mide ağrılarından yakınıyorsa ve diğer anormal durumlar mevcutsa, rehber öğretmene çocuğu mutlaka en kısa zamanda yönlendirmeli ve öğrencinin velisiyle iletişime geçmelisiniz.
Randevu Al Hemen Ara