Çocuğunuzu Değiştirmek İçin Önce Siz Değişin

Çocuğunuzu Değiştirmek İçin Önce Siz Değişin

Duyguları düzenlemek; hoşa gidebilecek bir ebeveyn olma yolundaki en temel unsurdur. Aslında, birçok yol denerken kendimizi kandırmaktayız. Bu yanıltıcı yollar; aşırı yemek, ertelemek ve eşimizle tartışmak olabilir.

Duygularımız arasında kaybolmak çok kolaydır. Kendi duygularınızı düzenlemek için öfke nöbetlerinizin olmasına izin vermek yerine çocuklarınızı sevgiyle yönlendirebilirsiniz, ki bu iyi ebeveynliğin esasıdır. Fakat, bu içsel çalışma sadece çocuklarınıza değil, aynı zamanda sizin de mutlu hissetmenize yardımcı olur.

Duygularınızı deneyimleme konusunda kendinize izin verirseniz, güçlü duygular buharlaşıp yok olmaya başlarlar. Örneğin; Mutsuz bir şekilde oturuyorsunuz. Derin nefes alın ve o güçlü duyguyu hissedin fakat harekete geçme dürtünüze karşı koyun ve kendinize şefkatle sarılın.

Bitmemiş problemlerinizden kurtulun. Bunlar; korku, acı veya yas olabilir. Böylece, sevgi ortaya çıkacaktır.

Peki ya çocuğunuz yaramazlık yaparsa? Davranışını görmezden mi gelmelisiniz? Tabii ki de hayır! Çocukların, anne ve babalarının rehberliğine ihtiyaçları vardır. Fakat, siz bu rehberliği çocuğunuza mutsuzken verdiğinizde, çocuğunuz sizin yönergelerinizi takip etmeyecektir.

İyi haber; çocuğunuz bazı zarar verici alışkanlıkları öğrense bile, duygularını düzenlemeyi öğrenmeleri için hiçbir zaman çok geç değildir. Buradaki önemli nokta; sizin uygun bir rol model olmanızdır.

Diğer taraftan, başka birini zorla değiştiremez veya her zaman kontrol edemezsiniz. Fakat, kendinizi değiştirebilirsiniz ki bu başkalarının size nasıl tepki vereceğini de değiştirecektir. Yani, siz değişin ki çocuğunuz da değişsin. Öz düzenleme yapıp kendinizi iyileştirdikçe, çocuğunuza rehberlik yapmada daha etkin olursunuz ve böylece çocuğunuz sizinle iş birliği kurmak İSTER.

Duyguları düzenlemeyi öğrenmek hayat boyu sürecek olan bir yolculuktur. Bugün için, sadece duygudurumunuzu ve hislerinizi fark etmeyle duygularınızı düzenlemeye başlayın. Mutsuz olduğunuzda, sakinleşene kadar harekete geçmemeye çalışın. Sadece derin nefes alın ve kendinize şefkatle sarılın. Böylece harekete geçmeden önce sakinleşebilirsiniz.

Zor mu? Evet ama, her zaman bunu yaparak, aslında beyninizde yeni nöronlar oluşturacaksınız ve gelecekte daha sakin kalma becerilerinizi güçlendireceksiniz.

Eğer öfke, hayal kırıklığı, tükenmişlik gibi duygulardan kurtulamıyor ve kendi duygularınızı regüle etmekte zorlanıyorsanız, bir ruh sağlığı uzmanından yardım almaktan çekinmeyin.