Çocukluk Çağında Uyku İhtiyacı ve Uyku Sorunları

Çocukluk Çağında Uyku İhtiyacı ve Uyku Sorunları

Bebeklik dönemini geçen çocukların, büyümek ve fiziksel ve duygusal sağlıklarını desteklemek için hala uzun süre uyumaya ihtiyaçları vardır. Hala geceleri ara ara uyanabilir ve anne-babasının yatağında uyumak isteyebilir. Büyümeye devam ettikçe uyku düzenleri git gide daha da düzenli ve stabil hale gelecektir.

Çocukluk çağında uyku düzeni

Çocuk büyüdükçe, uyku düzeni oturmaya başlar, ancak bazen uyku sorunları hala devam edebilir. Bu problemler; sık sık geceleri uyanmak, uyanmakta zorlanmak, uykuya geçişte direnç veya insomni olabilir.

Çocuklarda uyku sorunları

Anksiyete bozukluğu olan veya dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu gibi ruhsal ve nörolojik bozuklukları olan çocuklarda, uyku sorunları veya uykuya geçişte direnç görülme olasılığı çok daha yüksektir. Uykuya geçişte direnç görülmesinin birçok sebebi olabilir.

Çocuklar direnç göstererek anne-babaların dikkatini kendilerine çekebilmiş olur (negatif yönde olsa da). Ayrıca, eğer çocuğunuz zor duygular yaşıyorsa (üzgün, kızgın, mutsuz, korkuyor ise), uykuya geçişi kabul etmek istemeyebilir.

Çocuklarda uyku problemlerinin çözümü

Birçok vakada, uyku problemi ebeveynlerin anlayışı ve desteği ile ortadan kalkmaktadır. Bu konuda, çocuğunuzla birlikte kendinizi yaparken mutlu hissedebileceğiniz uyku ritüelleri oluşturabilir (kitap okumak, müzik dinlemek, vs.) ve çocuğunuzu rahatlatıcı aktivitelerle sakinleştirme yöntemlerini (masaj, krem sürmek, ninni, vs.) deneyebilirsiniz. Fakat, eğer sorun uzun süredir var ise ve ne yaparsanız yapın devam ediyorsa, bir çocuk doktoruna ve ruh sağlığı uzmanına danışmanızda fayda vardır.

Çocuğumun kaç saat uykuya ihtiyacı var?

Yapılan araştırmalara göre, yeni yeni yürümeye başlayan aylardaki çocukların 11 ile 14 saat ve 3-5 yaş aralığındaki çocukların da günde 10 ile 13 saat uykuya ihtiyaçları olduğu tespit edilmiştir.

6-13 yaş aralığındaki çocukların ise 9 ile 11 saat ve ergenlerin de 8 ile 10 saat uykuya ihtiyaçları olduğu bulunmuştur. Bu süreler sadece standart bilgidir ve her çocuk için uygun olmayabilir. Eğer çocuğunuz bu saat aralıklarından biraz daha az veya biraz daha fazla uyuyorsa, burada endişelenecek bir durum söz konusu değildir.

Çocuğunuzun tüm gece uyanık kalması bir sorun mudur?

Tüm gece ayakta olmak, ertesi gün çocuğunuzu huysuz ve keyifsiz hale getirebilir, ancak hayat boyu sürecek bir hasara yol açmaz.

Randevu Al Hemen Ara