Düşük Benlik Saygısının Üstesinden Gelmenin Yolları

Düşük Benlik Saygısının Üstesinden Gelmenin Yolları

Düşük benlik saygısı, kendinizi yetersiz, kabul edilemez, değersiz, sevimsiz ve/veya yetersiz olarak görmektir.

Bu inançlar, davranışınızı ve hayattaki seçimlerinizi etkileyen olumsuz, özeleştirel düşünceler yaratır ve genellikle öz saygınızı daha da düşürür.

Farkındalık yollarını kullanarak, geçmişin olumsuz etkisi olmadan ve her zaman bir seçeneğinizin olduğunun farkında olarak durumlara, diğer insanlara ve kendinize objektif bir şekilde bakmayı öğrenebilirsiniz (Deborah Ward).

Düşük özgüvenle başa çıkma konusunda yararlı ipuçları nelerdir?

  1. Anı yaşayın, geçmişinizin acılarından etkilenmemeyi ve gelecekle ilgili endişelerden vazgeçmeyi seçebilirsiniz.
  2. Farkındalık geliştirin. Farkında olduğumuzda, duygularımız ve eylemlerimiz arasında bir an yaratarak kendi korkularımıza nasıl tepki verdiğimizi daha iyi anlayabiliriz. Daha sonra daha sağlıklı bir şekilde yanıt vermeyi seçebiliriz.
  3. Yargılayıcı olmayın. Hayatlarımıza yargılamadan yaklaştığımızda, kendimizi, deneyimlerimizi, başarısızlıklarımızı, başarılarımızı ve diğer insanları oldukları gibi, iyi ya da kötü, gurur ya da utanç olmadan kabul ederiz.
  4. Kendinize şefkat gösterin. Herkes kadar sevgiyi hak ediyorsunuz. Kendinize şefkat göstermek demek basitçe kendinize ihtiyacınız olan sevgiyi, güvenliği ve kabulü sağlamak anlamına gelir.