Kötü Bir Ebeveyn Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz?

Kötü Bir Ebeveyn Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz?

Her ne kadar anne ve baba olmayı sevsek de bir insanı yetiştirmek kolay bir görev değildir.

Herkesin ebeveynlik konusunda üzerinde mutabık olduğu bir durum vardır ki bu da çok zor olduğudur. Bu görev; kendimizi sürekli eleştirerek daha da zor hale gelmektedir.

Ebeveynlerde Yetersizlik Duygusu

Kendimize yaptığımız birçok eleştiri doğru değildir ve haksız yere yapılmıştır.

Ebeveynlerin sahip olduğu bazı kendini yargılayan veya doğru olmayan düşünceler genellikle şunlardır:

  • “Ben vasatın altında bir anne/babayım”
  • “Kendimden önce çocuğumla ilgilenmeliyim”
  • “Ne olursa olsun çocuğuma karşı tamamen sabırlı olmalıyım”
  • “Çocuklarımla geçirdiğim zamanı hiçbir zaman sıkıcı bulmamalıyım”
  • “Temelli olarak, çocuğumla olan ilişkimi mahvettim”

Bir dahaki sefere ebeveynliğiniz hakkındaki yargılayıcı düşüncelerinizi yenmek için şu adımları takip edin:

  1. Yaptığınızda kendinizi kötü hissettiğiniz şeyleri yazın: Örneğin, bir baba “Çocuğuma bisikletini dışarıya çıkartmasını söylerken sesimi yükseltiyorum” diyebilir.
  2. Davranışlarınızın sizin için ne ifade ettiğini yazın: Bu örnekte, baba kendi kendine “Çok kötü bir babayım” diyebilir.
  3. Olay hakkındaki nasıl hissettiğinizi yazın: Baba kendisine öfkelendiğini ve kendini suçlu hissettiğini not etmiştir.

Tüm bunları özetleyecek olursak, baba şunları deneyimlemiştir:

“Sesimi yükselttim” -> “Çok kötü bir babayım” -> “Kendimi suçlu hissettim ve kızdım”

Kendini Eleştiren Düşüncelerin Üstesinden Nasıl Gelebilirim

Kendimize söylediklerimizin doğru olup olmadığını, basit bir şekilde kanıtları inceleyerek bulabiliriz.

  1. İlk olarak hangi kanıtların sizin düşüncenizi desteklediğine bakın.
  2. Daha sonra, düşüncenizi desteklemeyen herhangi bir kanıt var mı diye bakın.
  3. Her iki tarafı adil bir şekilde tarttıktan sonra, asıl düşüncenizin ne kadar doğru olduğunu kendinize sorun.
  4. Davranışlarınızı yorumlamak için daha doğru yollar formüle edin.

Bunları incelemedeki amaç; sizin beyninizi mutlu düşüncelerle yıkamak değil, dünyayı daha doğru bir şekilde görebilme becerisini geliştirmenize yardımcı olmaktır, ki bu aynı zamanda çoğu zaman kendimize karşı daha kibar olmamızı sağlar.

Randevu Al Hemen Ara