Yeme Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveyni Olmak

Yeme Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveyni Olmak

Eğer çocuğunuz, normal rutininin dışında bir şekilde yemek yiyorsa, son zamanlarda çok hızlı bir şekilde kilo kaybettiyse, aşırı yorgun, halsiz görünüyorsa, mide problemleri yaşıyorsa, diş problemleri ve saç dökülmesi gibi durumlar gözlemleniyorsa yeme bozukluğundan şüphelenilebilir.

Çocuklarda Yeme Bozukluğu Belirtileri

Aynı zamanda, her gün aynı saatte veya her gün aynı yemek tabağında yiyecek yemek istemesi, tek başına yemek istemesi, yemek masasını erken terk ediyor olması, sürekli kilosunu tartması, bol kıyafetleri tercih etmesi ve sürekli spor/egzersiz yapmak istemesi yeme bozukluğu belirtileri arasında sayılabilir.

Zihinsel belirtilere bakacak olursak; beden imajı ve kilo vermeyle ilgili takıntılı düşünceler, yemek yeme konusunda pişmanlık, stres ve endişe, düşük özgüven, depresyon ve sosyal çekilme görülmesidir.

Yeme Bozukluklarında Ebeveyn Rolleri

Yeme bozukluğu olan bir çocuğa sahip olmak ebeveynler için üzücü ve yıpratıcı olabilir. Fakat çocuk henüz tamamen hazır olmasa bile, ebeveynler çocuklarının iyileşmesinde önemli bir role ve güce sahiptir. Bilinen bir gerçektir ki, deneyimleri hakkında konuşmak ve çocuğunuzu tedavi olması için teşvik etmek çocuğunuzun iyileşme yoluna girmesi konusunda yardımcı olur.

Çocuklarda Yeme Bozukluğuna Karşı Ne Yapmalı?

Hiçbir şey tam anlamıyla çocuğunuzda var olan yeme bozukluğunu engelleyemez, mutlaka bir uzmandan yardım alınmalıdır. Ancak, yeme bozukluğundan muzdarip olan bir çocuğunuz varsa, sizlere önerim şunlar olacaktır:

  • Bu bizlerin kontrolünde olan bir durum değildir. Çocuğunuzun yediklerini kontrol etmeye çalışmayın. Bunun yerine, aile ortamında olumlu ve kabullenici beden algısının olmasına özen gösterin.
  • Çocuğunuza değerinin dış görünüşüyle değil, kişiliği ile ilgili olduğunu ve birçok farklı vücut tipine sahip olan insanın güçlü, sağlıklı ve mutlu olabileceğini anlatın.
  • Sizler bir yetişkin olarak çocuğunuz için iyi birer modelsiniz. Bu nedenle, çocuğunuz yanınızdayken kendi vücut şekliniz, kilonuz veya yemek seçimleriniz ile ilgili günlük yakınmalardan uzak durun. Örneğin; “İnanamıyorum 2 kilo almışım. Çok kötü görünüyorum” gibi cümleler kurmayın. Aynı şekilde, çocuğunuzun görünüşünü ve kilosunu da eleştirmeyin.
  • Ebeveynler olarak çocuğunuzla açık bir şekilde iletişim kurun. Böylece, dış görünüşüyle ilgili kaygıları olursa veya okulda bununla ilgili zorbalığa uğrarsa, çocuğunuz sorunuyla ilgili olarak ilk size başvuracağı için sizler de sağlıklı yönlendirmeleri yapabileceksiniz.
Randevu Al Hemen Ara