İş kaygısı yaşam kalitenizi büyük ölçüde etkileyebilir. Kaygıyı yönetmek, ofisteki genel kaygıyı azaltmak, sakin, odaklanmış ve üretken kalmanıza yardımcı olmak için bazı stratejiler mevcuttur.
Yardım İsteyin
İş telaşlı olduğunda, bir şeyi nasıl yapacağınızı anlamasanız bile “evet” demek çok kolay hale gelir. Ancak yardım veya açıklama istemenin verdiği rahatsızlık uzun vadede buna değer ve sorumluluklarla ilgili genel kaygıyı azaltabilir. Yardım istemek aynı zamanda üstlerinize iyi bir iş çıkarmaya gerçekten önem verdiğinizi bildirir.
Ulaşılabilir Son Teslim Tarihleri Belirleyin
Endişeli insanlar bazen ulaşamayacaklarını bildikleri son teslim tarihlerini ve zaman çizelgelerini kabul ederler. Çoğu zaman, daha sonra özür dilemektense, dürüst olmak daha iyidir. Ulaşabileceğiniz teslim tarihleri belirlemek çok daha sağlıklıdır.
Tarafsız Dil Kullanın
Ofiste tarafsız ve sakinleştirici bir dil kullanmayı öğrenmek, herkesin iş yerindeki kaygısını azaltmaya yardımcı olabilir. Bir ifadeye “Şunu düşünüyorum” ile başladığınızda ve “Ne düşünüyorsun?” ile bitirdiğinizde, anlaşmazlıklar daha kolay yönetilebilir.
İletişimde Kalmaya Çalışın
Bizi rahatsız eden insanlarla teması önlemek veya kesmek insan içgüdüsüdür ve iş yeri de bir istisna değildir. Kaçınmayla ilgili sorun, bunun yalnızca çok geçici bir çözüm olmasıdır. Kafa karışıklığını veya diğer zor duyguları yönetmek için mesafeyi ne kadar çok kullanırsanız, zamanla daha da kötüleşecektir.